Monday, July 23, 2012

malam yang sunyi

Sedang aku merenung dinding bilik ku di malam hari, 
sebelum melapkan mata...
Aku terdengar bunyi… cit..cit.. Cit~ cit... cit.. cicit..cicicit....
dari perlahan semakin kuat bunyi nya.
Nadanya makin laju… aku merenung dinding bilik ku tanpa berkedip
kenapakah ianya di situ???
jenuh aku memikirkan sebabnya...



Ada dua makhluk yang sedang melekat di dinding bilik aku
Sekejap bergerak ke kiri, sekejap bergerak ke kanan
Apa niatnya berada di situ???
Aku perhatikan lagi gerak-geri makhluk tersebut


fikiran ku berputar laju....









O0ooo..sedang berchenta rupanya dua ekor cicak ni..
Gaya macam remaja lagi cicak tu… 
agaknya belum cukup umur lagi.
Kecik je badan dia.
aishhh...kecik-kecik pun dah pandai kau nk bercintun segala ye
Bosan aku tgok cicak tu.aku pusing mengadap laptop.
Bila aku pusing balik…ishhh! Dah hilang la pulak cicak ni.
Ajak makwe dia dating tempat lain la tu.
Adeh… kan dah boring balik.
Nak tido pun tak ngantuk lagi...
hmmphh...terpaksa aku bukak lagu.








No comments:

Post a Comment