Wednesday, May 16, 2012

awak di denda :(O!

Assalamualaikum...

3 tahun yang lepas....
diriku bersama warden asrama iaitu puan dot...dot...

wawa... minggu ni awak tak boleh balik!
nape cikgu? [wat muka baik giler la time nih]
sebab saya nak denda awak kat perjumpaan budak-budak asrama malam ni?
sebab cikgu???
sebab result awak rendah...tak sedar ke? awak tu SPM tahun ni....
lagi pun... bukan awak sorang je yang kena... 
budak-budak yang seangkatan dengan awak pun ada sama...
what!!!! mulut ternganga.... alah...cikgu ni...
[muka tunduk....tak puas hati la weyh]
cam mana ni....dah la weekend ni sedara aku nak kahwin...
spoil ah... tak dapat ler jumpa adik dia yang hencem tahap cipan tu....
alaa....ok lah cikgu....saya tak jadi balik rumah lah...
hmmm..jumpa malam ni...

bila masuk je dorm... aku nangis sampai basah bantal peluk aku tu...
siap boleh perah lagi...(okay...itu tipu...nangis gitu-gitu je)
aku nak balik rumah la.... sob...sob..sob...

pada perjumpaan tersebut...
nama aku kena panggil naik atas pentas...antara yang terawal kot...
well..tepuk tangan semua.... wahaha!!!
biasa la...cikgu tu panggil start dari tingkatan 5 ke bawah...
kena la tunggu adik-adik junior yang seangkatan dengan aku.
wat muka confident giler macam nak terima anugerah...
budak-budak lain dah menanti dah kat atas.
nasib baik ada la kawan sorang dua...

okay... menjadi tumpuan umum ye kengkawan


ko tahu apa aku rasa????
malu weyh!!! atas pentas pulak tu... depan semua orang...
lagi-lagi depan musuh ketat... patutnya musuh aku tu kena naik.
tapi sebab dia dikasihi la kot...cikgu tu tak panggil pulak nama dia.
aduh!...sakit hati giler masa tu
aku rasa nak buat-buat sawan pun ada.
adoi la... sadis sungguh!

then...selepas peristiwa tu....
aku tekad tak nak naik atas pentas tu lagi
aku nak beat semua budak-budak yang wat muka poyo tu.
dan Alhamdulillah... aku dapat score masa exam mid year...
trial spm pun aku score...  berbanding budak-budak yang tak naik stage tu....syukur...
lepas SPM aku ada jumpa puan warden tu...

korang tahu dia cakap ape?
sebenarnya...saya buat macam tu bukan nak malukan awak.
saya sayang semua anak murid saya.
yang paling kerap kena marah dengan saya, yang tu lah yang saya paling sayang
saya just nak push awak supaya study dengan lebih serious.
kalau tak...awak tak akan progress. main je lebih...

alolo...terharu la pulak... siyes rasa nak nangis je...
so, setiap apa yang terjadi ada hikmah di sebaliknya...
kalau lah cikgu tu tak denda aku, mungkin aku tak dapat score SPM aku masa tu.
setiap apa yang cikgu kita buat... mesti ada kebaikannya.
jadi hormatilah guru anda, kerana keberkatan dalam menunutut ilmu adalah dengan restu guru.

SELAMAT HARI GURU KEPADA SEMUA CIKGU YANG TELAH BANYAK
MENGAJAR SAYA UNTUK BERJAYA. luv u all cikgu...

1 comment:

  1. insyaALLAH dpt 4 flat punya lah ! hehe !
    salam ziarah ! anda di tag di sini ! jom join !
    http://aunisyifaa.blogspot.com/2012/05/random-giveaway-by-aira-amir-and-miss.html

    ReplyDelete